torsdag 26. februar 2015

Løping om vinteren - brodder eller piggsko?

Jeg har løpt endel denne vinteren, og med det milde været har det også vært mye is på veien - og glatt! Jeg kjøpte meg YAKTRAX-brodder i fjor, og de har ikke vært brukt så veldig mye. Dessverre er ikke disse av de beste, da de allerede har vært gjenstand for flere forsøk på reparasjoner av meg, da gummien inne i spiral-metallet har røket tvers av flere steder.

Da jeg var på skauen for noen dager siden, møtte jeg et par som hadde på seg piggsko, og de var veldig fornøyde. Så til neste vinter går jeg nok til innkjøpav et par slike istedenfor brodder.

Slik velger du vintersko

Asics Gel-Arctic 4 GTX Løpesko/Piggsko Dame
Fulldempet løpesko for dame
Egnet for vinterveier
Vanntett Gore-Tex membran
Utskiftbare 9 mm pigger


Yaktrax brodder - slike som mine


Yaktrax brodder, en litt dyrere versjon