fredag 31. august 2018

Forberedelse til løp

Jeg har en del forberedelser før et løp. Jeg pleier for eksempel alltid å lakke neglene mine i forskjellige farger. Dessuten skriver jeg ned en plan over hva jeg skal ha med, tidspunkter for når jeg skal ankomme, hente startnummer og varme opp. Jeg har laget ei spilleliste på spotify som gir meg motivasjon og guts underveis. Og jeg bestemmer meg for en fart som jeg tror jeg kan greie å holde gjennom hele løpet.

Jeg liker best å løpe med negativ split, det vil si at jeg løper siste halvdel av løpet raskere enn første halvdel. Jeg starter derfor litt forsiktig, sånn at jeg har krefter og motivasjon igjen de siste kilometrene.

Jeg kommer til å dra alene til løpet om 2 dager. Jeg trives med det, når tiden nærmer seg til start setter jeg på headsettet og går inn i min egen boble. Går gjennom planen for løpet, jogger sakte som oppvarming og kjenner spenningen i kroppen. Når jeg stiller meg klar for start er jeg bare ivrig etter å begynne å løpe.

Jeg konkurrerer mot meg selv, og ingen andre. Jeg kjenner min egen begrensning, jeg er en mosjonist, jeg løper fordi jeg liker det. Jeg startet å løpe da jeg var 48 år, og har derfor ingen muligheter for å komme litt forover i feltet for å si det sånn. Derfor starter jeg alltid omtrent bakerst i køen foran start. Forhåpentligvis har jeg da mulighet til å løpe forbi noen underveis, noe som føles veldig bra for motivasjonen.

Polar M400 og pulsbelte

Porto pro hodetelefoner



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar